Firma Inovace
„Nepřežijí ti největší a nejchytřejší, ale ti, kteří se umí rychle adaptovat.“
Charles Darwin
Živé systémy se přizpůsobují (adaptují, transformují) vnitřním a vnějším změnám prostředí. Schopnost učení se, inovování, evoluce je základním předpokladem dlouhodobého úspěchu života. Turbulence vnějšího prostředí nutí firmy hledat efektivnější a dynamičtější koncept podpory inovačních schopností spolupracovníků.
Firma Inovace je transformační projekt Spirálového managementu podle knihy Andreje Kopčaje Řízení proudu změn. Zaměřujeme se na vytváření motivujícího kreativního prostředí, inovační týmovou strukturu a aplikaci metod podporujících vysokou efektivitu a účinnost inovací.
Firma Inovace rozvíjí dynamiku růstu konkurenčních předpokladů firemního potenciálu:
Získejte více informací na semináři MANEX
Řízení proudu změn, kniha autora Andreje Kopčaje, popisuje principy a nástroje řízení změn – inovací. Kniha obsahuje zcela nové pohledy na manažerské řízení dynamiky inovací. Seznamuje s principy řízení dlouhodobé úspěšnosti firmy (Excelence) a zavádění systému řízení inovací a je praktickým manažerským návodem zavádění Change managementu.
Firma Inovace vytváří motivující inovační prostředí – proud inovací (Innovation flow) – pro všechny spolupracovníky, kteří mají aktivní zájem přemýšlet o práci, inovovat stávající standardní provozní postupy, realizovat inovace vyvolané konkurencí, ale také hledat zcela nová řešení. Aplikujeme principy kontinuálního zdokonalování (malé změny) – KAIZEN, TQM a diskontinuálního zdokonalování (skokové změny) – Redesign, Reengineering, Redefining. Jedním ze základních principů evoluce živého systému je schopnost učit se, tj. inovovat svůj potenciál. V anglosaské literatuře je takový systém nazýván Change management, nebo Učící se organizace (Selflearning organisation).
Inovace představují generování a zavádění nových myšlenek, nápadů do provozní praxe. Proto úzce souvisí s kreativitou. Inovace je výsledek kreativního přístupu a vyvolává kvalitativní změnu v řízení, procesech, výrobcích či službách a zákazník tuto změnu ocení jako novou přidanou hodnotu, za kterou je ochoten zaplatit.
Diagnostika inovačního prostředí firmy a pochopení principů sociální dynamiky jsou základem pro zásadní změnu dynamiky růstu konkurenčního potenciálu firmy. Inovační struktura integruje všechny zlepšovatelské, kreativní a rozvojové aktivity, včetně strategických investičních projektů.
Motivace zlepšovatelů a inovátorů je základním předpokladem ochoty spolupracovníků investovat svůj čas, energii a tvořivost pro aktivity Kaizen, Reengineeringu, Six sigma, štíhlé výroby a dalších strategických projektů. Integrujeme personální systémy procesního odměňování a hodnocení manažerů a zaměstnanců s výraznou podporou inovací.
Týmová práce je základní formou kreativní spolupráce a přípravou na zavádění autonomních týmů a plochých síťových organizačních struktur. Projektové řízení je základem pro efektivitu a účinnost řízení inovací.
Kreativita, tvořivost je podporována nástroji Kaizen (japonský systém zdokonalování systému kvality řízení), zážitkovým tréninkem a aplikacemi na reálných situacích.
Základní oblasti inovací:
Inovace produktů – zavádění do výroby a na trh nových nebo výrazně vylepšených výrobků či služeb
Inovace technologií – zavádění nových nebo výrazně zlepšených výrobních technologií
Marketingová inovace – zavádění nových prodejních kanálů (např. e-Commerce) nebo jiných prodejních či marketingových aktivit
Inovace v procesech – zlepšování, optimalizace či reengineering procesů
Inovace řízení organizace – zavádění nových metod řízení, manažerských postupů, motivačních systémů procesů (například přístupy Lean, Six sigma, apod.)
Inovace firemní kultury – mění postoje manažerů k vedení lidí, vytváří touhu spolupracovníků dosahovat dlouhodobých cílů, podporuje tvůrčí napětí v inovacích, zlepšuje týmovou spolupráci, zakotvuje odpovědnost za provozní stabilitu.